Hiszem, hogy Magyarország megérett egy Jira-nál fejlettebb eszköz bevezetésére és használatára...

Miért írok újra blogot?

2016/09/28. - írta: Csaba Szirják

Több éve nem írtam már blogbejegyzést... Ennek azonban legfőbb oka az volt, hogy nem volt kellő motivációm és elegendő időm. Most azonban úgy döntöttem, hogy visszatérek!

A korábbi blogommal szemben, most nem elsősorban magamról, hanem szakmai témákról szeretnék írni. Közel 5 éve hagytam abba az írást, és 5 éve lettem vezető. Azt hiszem elég tapasztalatra tettem szert ahhoz, hogy tudjak már miről írni ebben a témában. A vezetést és projektmenedzsmentet pedig a Targetprocess szoftveren keresztül szeretném bemutatni nektek saját cikkekkel és pár általam hasznosnak ítélt cikk fordításával. Hiszek benne, hogy ez az eszköz a hazai szakmának is nagy segítséget fog nyújtani, ahogy nekem is sokat segített megérteni módszertanokat és fogalmakat. Én teljesen beleszerettem, mert nagyon passzol a gondolkodásmódomhoz és szinte bármit meg tudok benne csinálni, amit csak szeretnék. Ami pedig hiányzik, azzal jellemzően pár héten belül ki is jönnek. Valami gondolatolvasó is be lehet építve a szoftverbe, mert félelmetes látni azt, hogy az igény beküldése nélkül is tudják mire van szükségem. A napokban az egyik kolléga hiányolt 2 featuret és még aznap délután megjelent a TP-ben :)

A lényeg azonban az, hogy szerelmese lettem ennek a szoftvernek és azt tűztem ki célul, hogy ezt a remek eszközt megismertetem Magyarországgal. A nyáron vizsgát tettem belőle és Targetprocess Certified Expert lettem. Most már hivatalosan is tudok segíteni cégeknek abban, hogy megreformálhassák folyamataikat.

Vannak akik ismernek, de biztos vannak olyanok is, akik még nem, ezért pár dolgot elárulnék magamról azoknak, akik nyomon fogják követni írásaimat. 2000 elejétől foglalkozom szoftverfejlesztéssel és elsősorban webes technológiákat használtam, használok. PHP-ban fejlesztettem saját CMS keretrendszert, amivel több mint 100 projektben vettem részt. Java-ban fejlesztettem vesedialízis gépet, de a TV-s vetélkedőkhöz is ebben írtam a háttérszoftvereket (Legyen Ön is Milliomos, 4N4LN, Bumm!, stb...). Volt több saját cégem is, ebből az egyikben pókeres TV műsorokhoz adtunk technikát, így szinte minden Magyarországon készült pókerműsorban benne voltam. 5 éve fejlesztői csapatokat vezetek és mind a két munkahelyemen sikerült az agilis módszertanokat bevezetni. Azt gondolom, hogy a Scrumot és a Kanbant is kellően értem, tudom alkalmazni, erre bizonyíték lehet az is, hogy Coach nélkül sikerült a módszertanok bevezetése. A jelenlegi munkahelyemen pedig a hagyományos projektmenedzsmentről is sokat tanultam, és nagyon izgalmasnak tartom, ahogy az agilitás és a vízeséses módszertanok előnyeit össze lehet házasítani. Mind a kettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai, de tapasztalatom szerint nagyon nehezen alkalmazhatóak ezek vegytisztán minden projektre. Ezért jó az, ha az ember több mindent ismer és ki tudja választani adott szituációban a számára legmegfelelőbbet. Egy kicsit visszakanyarodnék még azonban a programozáshoz, mert ezzel azért nem hagytam fel :) Jelenleg a Javascript, NodeJS, ES6 és funkcionális programozás híve vagyok, kisebb hobby projekteken és Code Wars-on illetve Codingame-n élem ki programozó hajlamaimat. A tavalyi évben pedig fejlesztettem egy testreszabható társasjátékot Startupper néven, ami szintén a vezetésről és projektmendzsmentről szól játékos formában. Ezen játékokról később biztosan fogok írni még részletesebben is.

Bízom benne, hogy érdekes témákat sikerül majd találni számotokra. Remélem, hogy lesznek olyan esetek is, ahol nem értetek majd velem egyet, így egészséges viták alakulhatnak ki a különböző nézőpontok ütköztetésével.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tpxp.blog.hu/api/trackback/id/tr3511750441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása